Harga dan Cara Langgan Pakej Starlink Malaysia 2023

Harga dan Cara Langgan Pakej Starlink Malaysia 2023|APA itu Starlink? Berapakah harga terkini dan bagaimana cara langgan pakej Starlink Malaysia? Untuk makluman anda, kini Starlink telah mula menawarkan langganan bersama perkakasan untuknya di seluruh Malaysia, meliputi kedua-dua kawasan Semenanjung dan Malaysia Timur. Berikut dikongsikan Harga dan Cara Langgan Pakej Starlink Malaysia 2023 buat rujukan anda.

Harga dan Cara Langgan Pakej Starlink Malaysia 2023

Sedia maklum, Starlink merupakan sebuah sistem buruj satelit yang bertujuan untuk menyampaikan liputan internet global. Sistem ini sangat sesuai untuk kawasan luar bandar dan terpencil secara geografi dimana sambungan internet tidak boleh sukar diperolehi atau tidak wujud. Starlink menggunakan buruj satelit orbit Bumi rendah (LEO) untuk menyediakan perkhidmatan internet berkelajuan tinggi. Menurut SpaceX, pelanggan boleh mengharapkan untuk melihat kelajuan muat turun sekitar 100Mbps.


Harga dan Cara Langgan Pakej Starlink Malaysia 2023

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan Cara Langgan dan Harga Pakej Starlink Malaysia:


Info Menarik Tentang Starlink Malaysia

1. Menurut SpaceX, pelanggan boleh mengharapkan untuk melihat kelajuan muat turun sekitar 100Mbps.

2. Perkhidmatan ini tidak disertakan dengan kontrak dan memerlukan pengguna memasang sendiri perkakasan dan membeli kit permulaan.

3. Kit Starlink dilengkapi dengan antena tata susunan berperingkat elektronik dengan pangkalan yang sesuai untuk pemasangan internet, penghala WiFi dan kabel.


Senarai Harga Pakej Starlink Malaysia 2023

Berikut dikongsikan Senarai Harga Pakej Starlink Malaysia Tahun 2023:

1. Bagi Versi standard, yang dicadangkan oleh Starlink untuk pengguna kediaman dan aplikasi Internet setiap hari adalah berharga RM2,300.

2. Manakala, kit berprestasi tinggi yang berharga RM11,613 pula disyorkan untuk pengguna kuasa dan aplikasi perusahaan.

3. Pelanggan boleh mencuba perkhidmatan internet Starlink selama 30 hari dan memulangkan perkakasan untuk bayaran balik penuh jika mereka tidak berpuas hati dengannya.

Harga dan Cara Langgan Pakej Starlink Malaysia 2023


Cara Melanggan Pakej Starlink Malaysia 2023

1. Pelanggan perlu membayar tambahan RM100 untuk kos penghantaran dan pengendalian dengan masa penghantaran dijangka antara satu hingga dua minggu.

2. Untuk melanggan pakej Starlink Malaysia, anda perlu membuat tempahan melalui laman web Starlink di pautan https://www.starlink.com/.

3. Kemudian, masukkan lokasi anda untuk mengetahui liputan Starlink di tempat anda sebelum membuat sebarang tempahan.


Maklumat Lanjut

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut berkaitan Starlink Malaysia, sila layari Portal Rasmi Starlink di https://www.starlink.com/.

Semoga perkongsian Harga dan Cara Langgan Pakej Starlink Malaysia ini dijadikan rujukan buat anda semua!

No comments

Powered by Blogger.