Cara Tebus Internet Percuma 1GB Maxis, Celcom, Digi, U-Mobile, Yoodoo & Unifi Mobile Sehingga 31 Disember

Cara Tebus Internet Percuma 1GB Maxis, Celcom, Digi, U-Mobile, Yoodoo & Unifi Mobile Sehingga 31 Disember|ANDA ingin tebus data internet percuma 1GB? Berita baik buat anda rakyat Malaysia yang ingin ketahui cara tebus data internet percuma 1GB Digi, Maxis, Celcom, U-Mobile, Yoodoo dan Unifi Mobile sehingga 31 Disember 2020. Berikut dikongsikan Cara Tebus Internet Percuma 1GB Sehingga 31 Disember 2020 buat panduan anda.

Cara Tebus Internet Percuma 1GB Maxis, Celcom, Digi, U-Mobile, Yoodoo & Unifi Mobile Sehingga 31 Disember

Sedia maklum, kerajaan dengan kerjasama syarikat telekomunikasi telah menyediakan kemudahan internet berkapasiti 1GB secara percuma kepada semua pengguna dari 8 pagi hingga 6 petang. Kerajaan turut mengumumkan yang akan memberikan kredit dompet digital iaitu "e-Dompet" sebanyak RM50 untuk rakyat Malaysia berumur 18 tahun ke atas, dan berpendapatan kurang RM100,000 setahun.

Cara Tebus Internet Percuma 1GB Maxis, Celcom, Digi, U-Mobile, Yoodoo & Unifi Mobile Sehingga 31 Disember

Berikut dikongsikan maklumat meliputi Cara Tebus Internet Percuma 1GB Digi, Maxis, Celcom, U-Mobile, Yoodoo dan Unifi Mobile termasuk cara mohon:

Cara Mohon Data Internet Percuma 1GB Sehari

1. CELCOM

Celcom akan tawarkan data 1GB percuma setiap hari sehingga 31 Disember. Ianya ditawarkan kepada semua pengguna postpaid, prepaid dan juga enterprise.

Ianya akan diberi secara automatik terus masuk ke telefon anda bermula 8 pagi hingga 6 petang setiap hari. Tiada data yang dibawa ke hari seterusnya jika tidak digunakan sehingga habis. Untuk maklumat lanjut boleh layari www.celcom.com.my

2. DIGI

Pengguna Digi akan memperoleh data 1GB percuma bermula 8 pagi hingga 6 petang sehingga 31 Disember. Ianya ditawarkan kepada pengguna postpaid, prepaid dan juga postpaid broadband. Anda perlu tebus data ini melalui aplikasi MyDigi.

Untuk maklumat lanjut boleh layari www.digi.com.my/shop/digi-cares

3. MAXIS

Maxis juga menawarkan data 1GB percuma setiap hari sehingga 31 Disember 2020. Anda boleh gunakan bermula 8 pagi hingga 6 petang. Kesemua pengguna Maxis, Hotlink Postpaid, Prepaid dan Maxis Business akan ditawarkan inisiatif ini.

Anda perlu tebus data percuma ini melalui aplikasi sama ada MyMaxis app, MyMaxis Biz app, Hotlink Flex app atau Hotlink RED app, atau UMB dan pilih 1GB Daily pass option. Untuk maklumat lanjut boleh layari www.maxis.com.my

4. U-MOBILE

U-Mobile akan menawarkan data peruma 1GB setiap hari sehingga 31 Disember 2020. Ianya akan diaktifkan bermula jam 8 pagi hingga 6 petang. Penggunakan akan menggunakan data ini dahulu sebelum data tersedia dan boleh juga digunakan sebagai hotspot. Ianya hanya ditawarkan kepada pengguna postpaid, prepaid dan broadband kecuali WeChat go SIM plan.

Untuk aktifkan data percuma ini anda perlu ikuti langkah dibawah:

Prepaid – Dail *118*6# kemudian pilih Special Offer
Postpaid – Dail *118*7# kemudian pilih Special Offer

Untuk maklumat lanjut boleh layari www.u.com.my

5. YOODOO

Pihak Yoodo juga menyediakan inisiatif sendiri dengan menawarkan 1GB data internet secara percuma setiap hari sehingga 31 Disember 2020. Ianya ditawarkan kepada pengguna aktif yang melanggan mana-mana pakej.

Data 1GB percuma tersebut akan digunakan terlebih dahulu kemudian barulah menggunakan data sedia ada. Ianya akan dimasukkan secara percuma ke dalam telefon anda.

Untuk maklumat lanjut boleh layari www.yoodo.com.my/covid19-initiative

Artikel Berkaitan:

👉 Senarai Bantuan Khas COVID-19 Kerajaan dan Negeri

Semoga perkongsian Cara Tebus Internet Percuma 1GB Sehingga 31 Disember ini dijadikan rujukan buat anda semua!

No comments

Powered by Blogger.